fredag, september 26, 2008

Gräsänkling blues

Just another lonely weekend
Just another weekend without you
I will shed no tears
Girl, I will survive
It's just another weekend alone
Another lonely weekend

Bad Boys Blue, 1988



Eftersom min bättre hälft är i Spanien blir det att spendera helgen utan henne men ändå tillsammans med Olivia och William. Mimmi hade gärna velat komma hem men stannar kvar i Stockholm. Hon ska handla löparskor på Löplabbet och börja träna inför Tjejmilen nästa år. Hennes mål är att komma i form för att ställa upp i New Yorks Marathon 2010. Efter min NY-mara 2005 kom jag hem euforisk och utlovade varje familjemedlem fri resa till NY ifall man ställer upp och springer! Det verkar mao som att minnet inte sviker Mimmi! Med tanke på att Olivia planerar att springa Göteborgsvarvet nästa år är det högst sannolikt att också hon vill åka till NY... Då jag aldrig får Anni att springa en mara är det bara Wille kvar, men än så länge är han måttligt intresserad av tanken. Men som sagt, han hinner ändra sig!

Om tre veckor springer jag Amsterdam Marathon och jag försöker få tid att intensifiera min träning. Känns hyfsat, slipper jag bara höstförkylningen ska det nog gå bra. Målet är sedan att få springa Boston i april nästa år som är den femte av de stora marorna i "the World Marathon Majors" som ännu fattas mig.

I en härlig bok om fantastiska uppfinningar fann jag armbandskartan som fick ett amerikanskt patent 1927. Se den som förlagan till min Garmin GPS löpardator! Det har hänt en del på 80 år!

Etiketter: ,

Bloggtoppen.se