lördag, juni 07, 2008

SM i Fälttävlan på Strömsholm / National Championships Eventing

So know that I could catch you at any time
I choose I do not feel the ground beneath my shoes
This stallion I am riding, his pedigree, his pride
Won't let him rest 'till I am by your side

Prefab Sprout, 1997






Efter att ha varit sängliggandes sedan i måndags med feber och hosta reste jag mig i torsdags och besökte husläkaren. Förutom recept på penicillin tog jag det tunga beskedet att inte kunna åka till helgens SM-tävlingar i Strömsholm. Tyvärr fick jag inte glädja mig åt att på plats få följa Olivia och Tariffs SM-tävling i fälttävlan för juniorer. Så medan Olivia, Mimmi och Anni är där håller Wille mig sällskap på hemmaplan.

SM-tävlingen som rids i CNC*-klass har 16 startande ekipage. Tävlingen rids över tre dagar och startar med dressyrmomentet på torsdagen, terrängprovet på fredagen och avslutningsvis banhoppningen på lördag.



Vädret där som här kan inte bli bättre. Sol, sol och sol och knappt någon vind. Efter första dagens dressyr låg Olivia på en niondeplats. Efter en felfri terräng hade hon avancerat till en fjärdeplacering och det såg onekligen bra ut inför banhoppningen. Glädjen dämpades däremot under lördagens veterinärbesiktning då tariff markerade på höger fram varefter beslutet fattades att inte starta hoppningen. Och därmed tog tävlingen slut för Olivia och Tariff.

Etiketter: ,

Bloggtoppen.se