tisdag, maj 13, 2008

Time flies

Time flies when you really don't want it to
The waiters are staring at me
But I've only got eyes for you

10cc, 1983




Sommaren kom i helgen och jag fann aldrig tid att uppdatera min blogg. Istället fick trädgården med lite insatser uppleva en renässans, båten sjösattes och på söndagen, som var årets hittills varmaste och soligaste dag, satt jag i ett styrelsemöte från 10 till 6… , snacka om dålig timing!

Det har också blivit en del löpträning eftersom jag kommer att springa Stockholmsmaran den sista maj. Ett seriöst uppladdningspass blir Göteborgsvarvet om 21km som går av stapeln nu på lördag. Ambitionen med Göteborgsvarvet är att ta det lugnt och inte gå för fullt och eftersom jag som ny Gbg-löpare får starta långt bak lär det ändå bli svårt att få till en bra tid.

På söndag efter loppet tar Anneli och jag oss till Marseille. Anni deltar på en konferens ett par dagar och därefter har vi resten av veckan för oss själva. Vi har fått låna en lägenhet i Hyères som är den sydligaste orten i Provence. Misstänker att det blir några sköna dagar med förhoppningsvis sol, strosande, god mat och dryck.

Av just denna anledning blir det nu ännu ett längre uppehåll i bloggandet med ett planerat inlägg någon gång efter den 26 maj men dock innan Stockholm marathon.

Etiketter:

Bloggtoppen.se