tisdag, juni 17, 2008

Midsommar

Rain comes down on a misty day
Light on the water and she's coming my way
To be fair she's only wearing a smile
Ease all my trouble just by driving me wild
And like the moon don't function without the night
We come together and she's hanging on tight
She makes me tremble like I never before
Bringing me up to keep me begging for more
In every hour to be - let me satisfy your heart
I can take the days in return for the midsummer nights

Bee Gees, 1982




Med mitt hundrande blogginlägg tar jag nu sommaruppehåll. Semestern har börjat och det ska bl a målas hus, firas midsommar på Öland, åkas skidor i Hintertux, solas och badas i Kroatien, fyllas år, springas, fikas hos Flickorna på Skäret, tittas på Båstadstennis, bestigas sydtoppen på Kebnekaise, umgås med nära och kära och sist men inte minst njutas. (Undrar vad min gamla svensklärare Ulla Merker säger om mitt användande av tempus futurum exaktum?)

Om du har intresse och lust är du välkommen åter i augusti!
Med önskan om en skön sommar.

Hälsningar
//Totte


P.S. Jag är lite nyfiken på vem du är som läser min blogg. Är du en återkommande läsare eller har helt enkelt råkat hamna här av en tillfällighet? Har du synpunkter på innehållet, vad kan göras bättre och vad vill du läsa om? Använd gärna möjligheten att lämna kommentarer under länken "COMMENTS" som du hittar sist i inlägget. Enklast väljer du alternativet "anonym" men du får samtidigt gärna uppge ditt namn! D.S.

Etiketter: ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Visst är Kebb toppen off the World, landar Ni i Skåne har vi ett nytt hemman på toppen av Hilleshögsåsen med utsikt över halva Skåne. Welcome home again !
You never get this chance again, Måste ses och benjutas !

15 juli, 2008 01:24  
Blogger Brasjov said...

Hej, fick en träff på din blogg vid sökning på Ulla Merker som jag kände mycket väl.
Dessutom rekommenderar jag ett besök på Gossis.se som du förmodligen känner väl till.

Hälsningar
Bengt Samuelson, student 64
Öland

11 juli, 2009 12:24  
Blogger Totte Björre said...

Hej Brasjov!
Tack för länken till Gossis den var ny för mig. Tyvärr hamnar jag utanför "målgruppen" då jag gick ut 1975. Men jag ska med intresse studera hemsidan och insupa skolans atmosfär.

//Totte

11 juli, 2009 19:07  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se