torsdag, april 12, 2007

Femte budordet


Du skall värna om uppladdningen
Nu är det bara två dygn kvar till Paris Marathon. Igår kväll sprang jag det sista långpasset om 23km för att få ur all glykogen ur benmusklerna. Och idag har jag börjat intaget av nya kolhydrater, ”en masse”. Det blir en del pasta och Vitargolösning till och med lördag kväll…

Är jag förberedd inför loppet och nöjd med uppladdningen? Ja, mina gjorda löpmil är det inte mycket att göra åt. Det är vad det är. Det kunde i och för sig ha blivit fler men under större delen av vintern prövade jag spinning som träningsmetod. Om det har varit bättre än motsvarande tid löpning vet jag först på söndag. Det som eventuellt fattas i den fysiska uppladdningen får jag väl kompensera med mental uppladdning.

Skorna är nytvättade (!) och väskan packad. I morgon eftermiddag går flyget och gänget bestående av Bengt, Sten & Mille är samlat inför uppgiften. Väl på plats i Paris ser jag fram emot att se gänget på ”min gamla” kvarterskrog El Delfino från den tiden jag jobbade för Computervision. På lördag ska vi försöka rekognisera bansträckningen, besöka Marathon Expo för att hämta ut nummerlappar och trängas med 10.000-tals andra löpare.

Väderprognosen för söndag berättar om +28 C och sol vilket för närvarande är det enda som plågar mig lite. Troligtvis får jag anledning att känna mer och annan plåga efter loppet som börjar 08.45.

Etiketter:

Bloggtoppen.se