lördag, mars 03, 2007

1-års jubileum

Så firar då världen 1-års jubileum för Totte Björre´s blogg. Har världen, tack vare bloggen, blivit en bättre värld? Har den bidragit till världsfreden? Har den utjämnat orättvisor? Självklart inte! Värdet av den är högst diskutabel. Däremot har den av olika anledningar besökts 400 gånger. Somliga känner jag, andra kan ha trillat dit av "misstag". Ett är då säkert, den har gett mig anledning att någon gång ibland sortera mina tankar om händelser och skeenden som möjligtvis också kan läsas av andra med någon form av behållning.

Det är lördag eftermiddag och jag har kommit tillbaka efter en 15km träningsrunda. Tiden går undan och det är bara 6 veckor kvar tills Paris Marathon. Som vanligt gnager känslan av att jag inte tränar tillräckligt men tiden räcker inte till för mer än ett par spinningkvällar och ett par löprundor per vecka. Dosen löprundor kommer förhoppningsvis att bli fler i takt med att snön försvinner men riktigt nöjd med uppladdningen hitintills är jag inte. Kroppen mår dock bra och jag har ännu inte haft några skador sedan jag började springa. Paris kräver ett medicinskt intyg om att varje startande "has no contraindications for participating in sports competitions". Sjuksköterska Gull-Marie och doktor Mats konstaterar att blodtrycket är 120/80 och vilopulsen 54 varför arrangörerna borde vara nöjda med mig. Att sen Mats är gynekolog borgar bara för att jag är grundligt undersökt...

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lycka till Totte!
Jag tycker att ni är fantastiska som ska springar Maraton igen :-)

Tur att jag blev tipsad om din blogg...besöker den regelbundet så jag är definitivt skyldig till en del av dina 400 besök
kram
Lotta
ps
Har du någon blogg som du gärna läser?

07 mars, 2007 21:24  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se