torsdag, december 28, 2006

KICKSTART 2007

Vilka är mina mål inför det nya året? Vad ska jag uppnå? Dessa och andra rationella frågor har jag normalt ställt mig inför ett nytt år. När jag fyllde 50 kändes det mindre intressant att ställa dessa frågor. Inte för att jag inte längre önskar utveckla mig eller få nya erfarenheter utan för att jag kände att jag är jag...! Efter 50 år känner man sig själv rätt bra. Det är som min kära hustru brukar säga "du är som du är och du kan inte ändra på dig...". Ens personlighet är rätt väl utvecklad efter en halvt sekel. Jag är rätt väl programmerad att vara den jag har varit, är och kommer att vara utan att behöva sätta upp speciella mål. Betyder då detta att jag inte längre är formbar, oförmögen att ta in nya intryck, kunskaper eller att bli inspirerad och triggad av nya erfarenheter? Naturligtvis inte! Det är bara det att jag vet att 2007 kommer att bli ett nytt år med utmaningar, erfarenheter, möten och händelser som matchar min personlighet och det utan att jag behöver sätta upp en mållista. Skulle jag ändå tvingas formulera mina mål inför 2007 skulle jag begränsa listan till två punkter.

1. Vara mina nära och kära nära
2. Att få behålla ett öppet sinnelag

Resten ordnar sig!
&
Gott nytt år!

Etiketter:

Bloggtoppen.se