söndag, oktober 28, 2007

5 mån, 14 dagar, 15 tim, 29 min, 30 sek kvar....

London calling, yeah, I was there, too
An' you know what they said? Well, some of it was true!
London calling at the top of the dial
After all this, won't you give me a smile?

Clash, 1979


......... till London Marathon den 13 april!

Det är nu 3 veckor sedan jag startade i Chicago och sedan dess har jag inte rört löparskorna. Istället har jag vilat kroppen, ätit upp mig ett par kilo och riktigt känt hur nya muskelfibrer vuxit till sig. Men idag var det dags att snöra på mig skorna igen. Det är som sagt bara 5 månader till april.

Det kändes riktigt bra och komma ut igen. Jag sprang min vanliga 10.1 km runda utefter vattnet och konstaterar att mitt tempo är densamma som innan Chicago. Däremot bör jag ha tappat något i uthållighet. Hur mycket får jag se vid nästa långpass på 20km.

Med Chicago bakom mig kan jag nu se fram emot en hel mara igen och inte bara en dryg halvmara som nu blev fallet. Tiden på "halvmaran" blev 1:57 vilket med samma tempo hade motsvarat 3:54 på hela distansen.

London calling...!

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är ju inte klok :-)
Längtar du redan??

Har själv anmält mig till Stockholm men det är med blandade känslor....
det är ju så långt att springa.
Hur långa långpass gör du???

hälsar
Lotta

29 oktober, 2007 09:20  
Anonymous Anonym said...

Vad har du nu för tid på din 10.1 km runda ? Tog ikväll 10 km i skrylle vilket kändes ganska segt 57 min. Skall springa jättemilen i Danmark på sönda som är 16 km orienterin och målet är under 2 tim. Ser fram emot vårligt London,med familjer
Hälsningar Sten

08 november, 2007 21:44  
Blogger Totte Björre said...

Sten, senaste sju dagars fyra 10.1 km-rundor pendlar mellan 51 och 54 min, mao inte för fort men inte heller för långsamt.
Lycka till i helgen! Och du, får jag se dig i Sthlm :) ??
//Totte

09 november, 2007 13:29  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se