lördag, augusti 18, 2007

The boys are back in town

Guess who just got back today?
Those wild-eyed boys that had been away
Haven't changed, haven't much to say
But man, I still think those cats are great
The boys are back in town

Thin Lizzy, 1976



Fredagskväll
Kom igår kväll hem till ett tomt hus efter att jag hade lämnat Mimmi på flygplatsen. Wille kom något senare med tåg efter att ha varit några dagar hos Fidde. Olivia och Anneli är i Finland på fälttävlan med 'Ferrari' och kommer inte hem förrän på måndagkväll. Med helgen framför oss kunde vi ställa in oss på ett par kravlösa dagar.

Grabbarnas fredagskväll spenderades i soffan framför DVDn med Bondrullen 'Åskbollen' från 1965. Förutom de vanliga Bondgagsen hade vi roligt åt dåtidens animationer och stunts.

Lördagsmorgonen inleddes med ett 10 km träningspass i solsken. Jag är nu inne på min 3:e Garmin Forerunner 305 löpardator. Den senaste var jag tvungen att skicka tillbaka eftersom tidtagningen helt plötsligt valde att lägga av. En eloge till Sportmanship som utan knorr ersatte den med en ny. Förra gången det hände var det fel på GPS-mottagningen. Trots incidenterna är jag väldigt nöjd med modellen. Så, tredje gången gillt!

William och jag överraskade oss själva med att faktiskt dammsuga huset, klippa gräs och vass. Möjligen fick vi en släng av dåligt samvete att få rå oss själva...

Har fått låna en ny V70 av den nya modellen över helgen. Är lite kluven i min uppfattning om såväl utseendet som inredningen. Dieseln pinnar dock på rätt bra. Ja, vi får väl se ifall det blir ett byte.

Det är nu lördag eftermiddag och jag är på väg till stallet för att ta in Tariff och ge honom lite betfor och havre. Därefter finns ännu inget planerat, mer än att grabbarna gör vad som faller oss in.

Söndag
Vaknar av att solen letar sig in i rummet. Tassar upp och brygger en mugg kaffe. Sätter mig på altanen och läser SvD på datorn. Huset är fortfarande tyst, ja tystare än vanligt med tanke på att bara Wille är hemma. Mimmi har SMS'at att hon kommit fram men att hon är trött efter resan.

Sätter på skorna och ett vätskebälte och ger mig ut på ett långpass. 19km i ett 5:20 tempo med en snittpuls på 151 slag. Därefter hämtar vi Alex och Andreas på väg till gocartbanan så att dom får köra av sig lite.

Efter middag på tu man hand väljer Wille kompisarna och jag kör ut till stallet då jag har kvällsfodringen. Anni och Olivia ringde och meddelade att dom var på väg till färjan i Helsingfors. Grabbarna hemma får ånyo en skön och behaglig kväll tillsammans...

The boys are back in town!

Etiketter:

Bloggtoppen.se