tisdag, juli 10, 2007

In the summertime


In the summertime when the weather is high
You can stretch right up and touch the sky
When the weather's fine we go fishing or go swimming in the sea
We're always happy
Live's for living, yeah that's our philosophy

Mungo Jerry, 1970


Arbetsårets halvtidsvila är inom räckhåll!
Om ett par dagar stämplar jag ut och semestern kan börja. Trots att det bara blir två veckors ledighet känns det både välkommet och välbehövligt.

Av flera skäl har jag valt att inte prata jobb i min blogg. Men så pass mycket kan jag säga att årets första sex månader har bjudit på såväl nya utmaningar, nya insikter som nytt ansvar att medverka till att utveckla ett av Sveriges största företag inom sin bransch. Jag inser att jag är priviligerad som får jobba med duktiga medarbetare och med stimulerande arbetsuppgifter. Dessutom kommer årets andra och sista halvlek att fortsätta i samma anda.

Med senaste veckors skyfall och kyliga vindar tydligt i minnet borde kvoten av dåligt väder vara fylld. "So, what's up?"
Vi börjar helgen med att köra till Dalsland och bröllopet mellan Johanna och Erik. Därifrån vidare till Kristianstad och scoutlägret Jiingijamborii för att lämna William. Nästa anhalt blir stugan på Öland för några dagars sol, bad och "bara va". Till helgen kör vi till Tranås för att uppvakta Margaret som fyller jämt. Förhoppningsvis hinner vi blöta ner oss med lite wakeboard. Därefter tar vi bilen mot Skåneland och de platser på jorden som jag och Anni kommit att uppskatta, nämligen nordvästra Skåne och Kullahalvön. Förhoppningsvis kommer vi att träffa på såväl Wiedel, Segerslätt, Mårtensson som Perssons. Under sista veckan passar jag och Mimmi på att fylla år, Olivia har en fälttävlan uppåt landet och William ska på musikfestival.

Det är högst troligt att bloggen tar ledigt under semestern från nya inlägg. Det finns ju ingen anledning att prata för döva öron då jag inbillar mig att du också är hellre ledig än uppkopplad. Och har du lust och tid så hörs vi åter i augusti!

Live's for living, yeah that's our philosophy!

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skitkul med sjävbjudna gäster, får vi introducera Er i vårt nya Chateau "Rusthållet"? Vilket köpsslogs från Mont Matre i samband med Parismaran!
5-600m2 välfylld vinkällare med ost i kylen. Självklart vederlagsfritt när ni nu kommer till Sveriges kornbod !
Välkomna våra underbara vänner ! !!

15 juli, 2007 22:33  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se