torsdag, april 13, 2006

Motocross - den ultimata workouten

Kommer ihåg första gången jag lånade en crossmaskin. Mina egna erfarenheter var då begränsade till att serva min son William med sin 80cc genom att köra honom till banan och tävlingar. Efter en tid och med förutfattad mening om hur lätt det ska vara att köra runt banan fick jag låna en 250cc. Ibland är det skönt att livet kan ge en knäpp på näsan, det här var ett sådant tillfälle. På mitt tredje varv blev jag tvungen att stanna mitt i banan. Jag var totalt slutkörd. Ben, armar, muskler och det mentala tillståndet gjorde det omöjligt att fortsätta. Med 1:ans växel, tomgång och med stapplande steg tog jag mig tillbaka. Jag insåg snabbt att motocross är den ultimata workouten där alla kroppens muskler måste jobba samordnat. Det tog inte lång tid därefter förrän jag blev ägare till en Kawasaki 250cc. Så nu kunde far och son flänga runt banan tillsammans och jag blev som sagt en erfarenhet rikare.

Etiketter:

Bloggtoppen.se